Obecné informace pro zákonné zástupce žáků o možnosti účastnit se vzdělávacích aktivit a o termínu pro vyjádření jejich zájmu o účast na vzdělávacích aktivitách či přípravě.
Zákonný zástupce je povinen vyjádřit zájem o docházku do školy;
v případě žáků 1. stupně do 18. 5. 2020;
v případě žáků 9. ročníku do 7. 5. 2020.
Také prosím do 18. 5. 2020 prostřednictvím e-mailu zsbrana@gmail.com sdělte zájem o stravování ve školní jídelně a potřebu odpoledních aktivit (školní družinu).V den nástupu do školy žáci donesou podepsané Čestné prohlášení. Ke stažení zde nebo k vyzvednutí ve škole v pracovních dnech do 15 hodin.
Veškeré podrobnější informace týkající se provozu školy (časy příchodu a odchodu žáků, konkrétní složení skupin, začátek a konec vzdělávacích aktivit, organizace provozu v šatnách, výdej obědů apod.) vám budou sděleny po závazném přihlášení žáků.
Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména: Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky (dále jen „rouška“). Dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti).
Ranní družina není poskytována.
Výuka tělesné výchovy v běžné podobě, včetně plavání, není možná.
Zařazení pohybových chvilek na protažení a relaxaci je doporučené, stejně jako pobyt ve venkovním prostředí na pozemku školy. Aktivity mimo areál školy nejsou možné, stejně jako školy v přírodě či jiné obdobné aktivity.
Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.
Škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých se žáci mohou pohybovat.
Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin. Maximální počet žáků ve skupině žáků je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě.
Složení skupin je neměnné po celou dobu od opětovného umožnění přítomnosti žáků ve škole do 30. 6. 2020. O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 25. 5. 2020.
Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.
V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě. Při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.
Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
Školní stravování – vydávání obědů při zajištění níže uvedených pravidel
V jídelně se při výdeji jídla nesmí potkávat žáci z různých skupin žáků. Při stravování jsou zajištěny obvyklé rozestupy jako ve třídě. A dále je nutné zajistit rozestupy mezi jednotlivými skupinami.
Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití, a to do vlastního sáčku.
Specifika pro žáky připravující se na přijímací zkoušky na střední školy v době od 11. 5. 2020
Připouští se střídání více vyučujících u jedné skupiny žáků, pokud je to nezbytné ve vztahu k přípravě na přijímací zkoušky.
Obsahem je učivo především z předmětů přijímací zkoušky, cílem je příprava na přijímací zkoušku.